9 Sierpień 2017 | Dla pracowników
Jak przygotować CV, które zostanie zauważone przez pracodawcę? Na których elementach należy się skupić? Jakich błędów unikać? Radą w tym pozornie trudnym temacie służą specjaliści z Laxo Work.
Poszukiwanie pracy należy zacząć od jednego podstawowego kroku – stworzenia CV. Warto się do tego zadania naprawdę przyłożyć, bo dobre CV to bilet, dzięki któremu będziemy mieli szansę na zdobycie wymarzonej posady. Zapewne o to samo stanowisko będzie aplikowało kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset osób. Życiorys, który przygotujemy, to pierwszy test. Tylko kandydaci, którzy go zdadzą, zostaną zaproszeni na rozmowę o pracę. Jak więc stworzyć CV, które da nam taką szansę? Nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale wystarczy stosować się do kilku wskazówek.
Dobre CV powinno być czytelne i przejrzyste. W internecie można znaleźć sporo gotowych szablonów. Można się nimi inspirować, przecież większość elementów w nich zawartych powinno znaleźć się w każdym życiorysie:
I jeszcze jednak kwestia. CV to dokument, który nie lubi błędów. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na błędy interpunkcyjne, ortograficzne i literówki. Jeśli wkradną się do naszego adresu e-mail lub numeru telefonu mogą utrudnić kontakt. Z kolei nieprawidłowo wpisane nazwy uczelni czy zakładów pracy, będą świadczyły o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Jeśli jest to możliwe, przed wysłaniem CV do pracodawcy, warto poprosić kogoś z rodziny czy znajomego, żeby zerknął na nasz dokument, sprawdził czy nie popełniliśmy błędów oraz ocenił jego czytelność. Takie uwagi mogą być bardo cenne.